zondag 19 oktober 2014

Terug naar de bewoonde wereld.

Vanmorgen vroeg wakker van alle geluiden in het regenwoud, het zal vast wennen hoor maar nu nog niet. Na een redelijke nacht flink stijf van de activiteiten van gisteren en het heerlijke bed waar je zo goed op uit rust. Dus eerst maar even spieren rekken en op gang komen en gelukkig voor de laatste keer een trip naar het plashok.

Redmer werd ook langzaam wakker en ondertussen had ik al mijn spullen al ingepakt. Wat een ramp is dat.....Alles is nat, niets droogt hier in de bush en met name de kleding die we tijden het caven aan hebben gehad zijn smerig en ruiken naar roosjes. Gelukkig pedaalemmer zakken meegenomen dus de hele stinkbom daar maar in.

Kwart over 7 zaten we aan het ontbijt, weer heerlijk pap en toast (als er iemand hier en daar een sarcastische ondertoon leest, dan kan kloppen ;-)) en daarna de Hike van een half uur naar beneden. Tegen de tijd dat je daar aankomt ben je echt weer doorweekt, door de warmte, de luchtvochtigheid en een rugzak op je rug.

Aangekomen bij het kantoortje de koffers opgehaald en de dekens en leechsocks ingeleverd, die zij gewoon in een tas stoppen voor de volgende gasten, echt he...je wil het eigenlijk niet weten!!

In de taxi gestapt samen met de Italiaan en de Deense die ergens in een andere plaats verder gingen met de bus. Wij zijn met de taxi tot aan de voordeur van het hotel gebracht, heerlijk!!

In de hotelkamer eerst maar eens naar de wc, wat kan dat lekker zijn na drie dagen, ik wilde er bijna niet vanaf hahaha. Daarna douchen en alle bagger, prut, stank, sweet en wat al niet meer van ons afgespoeld, wat een heerlijkheid is dat.

Daarna beneden bij de receptie gevraagd of er een mogelijkheid was dat onze kleding gewassen kon worden, maar dat we het ook nog vandaag terug krijgen, we vliegen morgenochtend namelijk om 07.00 uur naar Sandakan.

Dat was geen probleem, oke het was redelijk prijzig maar alles was binnen drie uur schoon, fris en netjes gevouwen weer terug op de kamer. Hier zijn we echt heel blij mee, de kleding van het caven was zo vies dat ik dacht dat we het nooit meer schoon zouden krijgen, de wasserij hier dus wel. Geweldig....ben er enorm blij mee!
Daarna was het tijd voor wat te eten, want dat was alweer even geleden. Op een locale markt hebben we wat te eten uitgezocht en hebben we tussen de locals onze lunch genuttigd. Wederom waren we een attractie, maar zolang het bij kijken blijft vind ik het prima!

Daarna even rondgelopen op zoek naar het HardRock Café, het café was helaas nog niet af, net als de rest van het winkelcentrum. De bouw had maar anderhalf jaar vertraging, valt wel mee toch!! Maar de HardRock store was al wel open, dus glazen en Pins in de pocket... YEAH!!

Voordat we terug gingen naar het hotel zijn we nog even langs de organisatie van het jungle avontuur gelopen. We hebben hier toch wel even ons beklag gedaan over het tuben en kregen ook zonder morren ons geld terug! Nog even wat te drinken gekregen en afscheid genomen.

's Avonds hebben we heerlijk bij een Italiaan gegeten, ik had echt behoefte aan een stuk vlees, zonder rijst, nasi, bami of noedels!! De afgelopen drie dagen heb ik gegeten wat de pot schaft en de komende zes dagen moet ik dat weer dus vandaar!!

Nu liggen we heerlijk op bed, hebben we de koffers voor morgen weer gepakt en de wekker op 05.00 uur gezet. De taxi komt ons morgen vroeg ophalen en dan vliegen we voor drie dagen naar Sandakan.
Hier verblijven we drie dagen op een eiland om te duiken, we zullen ook hier weer weinig verbinding hebben.

Daarna komen Aad en Luus ook aan in Sandakan en gaan we met zijn vieren het oerwoud daar in de omgeving verkennen. Ook hier zal er weinig tot geen verbinding zijn dus ik heb geen idee wanneer jullie weer iets van ons horen.

Wat ons betreft, slaap lekker!

1. In één adem je jungle verslag gelezen, wat een lef wijf ben je toch Claudia. Jieeee al die spinnen en bloedzuigers en al wat er nog meer rond hobbelt gatverjasses je doet toch geen oog dicht !?! Nu op naar beproeving nummer twee haha, succes luitjes enjoy!

2. Die licht sarcastische ondertoon kwam door hoor hahahahaha maar zo te lezen vind ik dat je nog heel mild bent gebleven. Super trots op je dat je het hebt uitgezongen. Ik doe het je niet na!! En weer een paar glazen en een pin "in the pocket" joehoe!!! We wachten het volgende verslag weer geduldig af. Veel plezier met het duiken.

3. Jullie avontuur in de jungle lekker vanaf de bank mee beleeft. Klinkt heel gaaf maar ook erg zwaar.
    Benieuwd naar onderwater verhalen en wat voor moois jullie daar zien.
    Leuk om via de blog weer mee te lezen, kijken uit naar de volgende post!