woensdag 22 oktober 2014

Terug naar vasteland

Vandaag moesten we om 6 uur opstaan voor het ontbijt. Om 7 uur gaat de boot die ons weer terug brengt naar Sandakan. Man wat is dat jammer, hier hadden we nog wel een paar dagen kunnen blijven.

Na 5 kwartier stuiteren in de boot kwamen we weer aan in Sandakan. Onderweg moesten we wel 1 keer stoppen omdat een lokale visser aan het zwemmen was op de route. Ook leuk om eens mee te maken, een boot met 400pk op volle kracht die dan ineens moet uitwijken voor een klein glimlachend hoofd dat midden op zee in eens omhoog komt. Hij weet denk ik nog niet hoe gevaarlijk dit was.

In Sandakan hebben we 2 kamers geboekt in het Fourpoints Hotel, een voor Aad en Luus (die later vandaag arriveren) en een voor onszelf. Bij de receptie dachten ze dat we allebei onze eigen kamer hadden en het had toch wel enige uitleg nodig voordat ze het begreep. Wij hadden een kamer op de bovenste verdieping, 26 hoog, weer een mooie kamer met heerlijke bedden.
En wat een uitzicht, geweldig gewoon!

Een ander uitzicht was in de kamer zelf. Er zat een raam tussen het slaapgedeelte en de badkamer. Wie bedenk nu zo iets?

Gelukkig hing er een rolgordijn zodat je toch nog een beetje privacy had als je moest poepen, dat is meestal toch wel prettiger.

Aangezien we Aad en Luus pas in de namiddag verwachten gaan we op pad om de boel te verkennen. We willen nog een zaklantaarn kopen voor ons volgende avontuur en wat blijkt, vanuit ons hotel heb je je eigen ingang naar de Mall. Hoe luxe is dat!? Even op het winkelcentrum rondgekeken, gekocht wat we nodig hadden en toen maar weer terug naar het hotel. Het is mooi weer dus we gaan lekker bij het zwembad liggen.

Bij het zwembad beginnen we lekker met een frisse duik en daarna is het wel tijd voor een biertje en wat te eten. Na de lunch nog even heerlijk in de zon/schaduw gelegen en genoten van het moment.

Toen werd het tijd om Aad en Luus welkom te heten, netjes op tijd werden ze door de taxi afgeleverd bij het hotel. Het was goed ze weer te zien, maar het blijft vreemd als dat in het buitenland is hahaha
Aad en Luus even inchecken en de bagage op de kamer zetten en hup Sandakan in.

Eerst even wat drinken op het terras van het hotel, want je krijgt best wel dorst van zo'n reis. Daarna hebben we heerlijk rondgelopen, over marktjes gestruind, langs winkeltjes en Luus heeft nog het eea ingeslagen voor de komende dagen in het oerwoud.
Daarna in het hotel nog even een taxibusje geregeld voor morgenochtend, dan vertrekken we naar Sepilok. We hebben veel bagage dus we willen een groot busje. Dat lijkt in de eerste instantie een probleem, want die hebben ze hier niet, maar na wat rondgebeld te hebben lukt het toch en is dat ook geregeld.

's Avonds zoeken we een restaurant om lekker te kunnen eten, volgens iemand van de receptie moet en we dat aan het water doen, dus zo gezegd zo gedaan. We belanden in de Tiger bar waar we toch weer een attractie zijn. Het personeel vindt het erg leuk dat we er zijn en we hebben flinke pret met z'n allen. Het bier wordt voor je ingeschonken alsof het champagne is en owee als je zelf je glas wil bijvullen.

We hebben hier heerlijk gegeten en omdat de kaart toch niet helemaal duidelijk was hebben de mannen hun eigen vis maar uitgezocht en hebben we van alles wat besteld, in de hoop dat er wat lekkers tussen zit. We hebben dus veel te veel, maar we hebben heerlijk zitten eten en drinken, toplocatie!

Na het eten gaan we terug naar het hotel om in de bar nog een afzakkertje te nemen. Als we aankomen in de bar vragen we ons af of hij nog wel open is, er is namelijk niemand.
Maar uiteindelijk druppelen de mensen toch binnen en zit de bar helemaal vol. Er begint zelfs ook nog een band te spelen.

Uiteindelijk is het tijd om ons bed op te zoeken, morgen gaan we weer verder reizen en gaan we naar Sepilok.